よくある質問

FAQ/English below
予約完了メールが届かない
予約手続き完了後に「予約手続き完了メール」が届きます。
5分ほど経過しても確認メールが届かない場合は、予約手続きが完了していない可能性があります。
登録されたメールアドレスが間違っている可能性もございます。再度ご確認ください。

▶︎携帯メールの場合◀︎
ご登録メールアドレスが携帯メールの場合、携帯電話の受信設定によって受信できない場合があります。当サイトのドメインを受信設定に追加してください。@resv.jp

上記にて解消しない場合は詳細を確認させていただきます。『お問合せ』ボタンもしくは、下記アドレスまでご連絡ください。その際、本人確認のため、ご登録のメールアドレス、ご予約時のお名前・電話番号を明記していただくと、確認がよりスムーズに行えます。
setouchi.karen@gmail.com
予約受付開始時期について 
開始のご案内は当店のInstagram/Google Maps/公式ホームページにてご確認いただけます。
予約変更・キャンセルについて 
予約日や予約時間の変更、キャンセルについては予約確定メールに記載のURLから予約確認ページにアクセスし、ご予約時間の30分前までに必ずお手続きください。
キャンセル料はかかりません。

予約日や予約時間をご自身でURLから変更できない場合、時間メールをsetouchi.karen@gmail.comにお送りください。完売している日には変更はできません。
無断キャンセルは他のお客さまにもご迷惑がかかりますので、必ずこちらにご一報ください。

【個人のご予約のお客様へ】
予約時間から30分経過しましたら自動的にキャンセルとなり、その自転車は他のゲストへ貸し出します。
【団体のご予約のお客様へ】
予約時間がそのままご来店時間という認識となります。その時間にお越しいただけない場合は自動キャンセルとなり、自転車は他のゲストへ貸し出されます。
余裕を持ったご予約時間の設定をお願いいたします。
事情があり到着時間に遅れる場合、
メールsetouchi.karen@gmail.comにご連絡いただきましたら時間変更などご対応いたします。
☔️天候不良の場合のレンタルについて
お客様の安全面を考慮し
走行不可能と判断した際は
ご予約されていてもレンタルを
お断りさせていただく場合がございます。

雨天や強風のときにレンタルされる方は、途中で天候不良を理由にお店に帰れなくなっても
ピックアップ等のご対応はできません。
自己責任で安全に走行し、お店まで17時までに自転車をお戻しください。
団体予約について
ご利用ガイドをご覧ください。
電動自転車について
・26型のみレンタルしております(カゴつき)
・子供用、子供乗せ、普通自転車は取扱いございません
・8歳以下レンタル不可
・145cm以下190cm以上はレンタル不可
・100kg以上はレンタル不可
Not receive a reservation completion e-mail.
You will receive a "Reservation Completion E-mail" after the reservation procedure is completed.

If you do not receive a confirmation e-mail after about 5 minutes, the reservation procedure may not have been completed.
It is also possible that the registered e-mail address is incorrect. Please check again.

In the case of a cell phone e-mail address
If your registered e-mail address is a cell phone e-mail address, you may not be able to receive our messages due to your cell phone's reception settings. Please add the domain name of this site to your receiving settings.
@resv.jp

If the above does not resolve the problem, we will check the details. Please contact us by clicking the "Contact Us" button. Please include your registered e-mail address, name and phone number at the time of reservation to help us confirm your identity.

setouchikaren@gmail.com
About reservation start
We inform you of the start on our Instagram and Google Maps.
Reservation Change/Cancellation
Please make sure to access the reservation confirmation page from the URL provided in the confirmation email to change or cancel your reservation date or time at least 30 minutes prior to your reservation time.
You will not be charged cancellation fee.

If you are unable to change the reservation date or time by yourself via the URL, please contact us by email.
setouchi.karen@gmail.com
Changes cannot made on dates that are sold out.
Cancellation without notice will cause inconvenience to other guests, so, please be sure to let us know.

【For individual reservations 】
If you do not show up by 30 minutes after the reservation time, your reservation will be canceled automatically and rent the bikes to another guest.

【For group reservation】
The reservation time is considered as the time of arrival. If you do not show up on time, your reservation will be automatically cancelled.
Please consider your reservation time in advance.
If you are late for arrival due to circumstances, please contact us by email to make an adjustment to your reservation.
setouchi.karen@gmail.com
☔️In case of bad weather
In consideration of customer safety, we reserve the right to refuse rentals even if you have made a reservation when we deem it impossible to ride.

If you are renting in the event of rain or strong winds, we will not be able to pick up you and your bikes.
Guests must bring the bike to our shop by 5pm on the day by themselves.
Group reservations
Please refer to the User's Guide.
Overnight Rental
Our shop does not offer overnight rentals.Thank you for your understanding.
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